Monday, August 15, 2011

Cara membuat kelongsang Tepung Pelita

Wah syoknya...entry kali ni adalah cara-cara membuat kelongsang tepung pelita.Gue ambik dari ini blog.Bagus betul akak ni.Ajar buat kuih plus dengan cara2 nak lipat kelongsang dia sekali.Dulu arwah cik ku selalu buat ini kuih.Sedap oo00oo...Rugi sb tak sempat nak menuntut ilmu masak2 dgn dia.Dia pakar masak2 neh.Semua masakan dia buat sendirik jek.Sampai rempah2 pun dia buat sendiri.Gue kagum2.Tp masa kecik2 dulu manala minat nak masak2 neh.Minat makan adala.hahahaha.Ritu masa kenduri adik gue,sempatla gue menuntut resepi ayam percik+kerutuk ayam/daging+ketupat palas+serunding dengan Mak Long+Cik Mony gue.Dorang2 ni adik beradik mmg terrer masak.Sb aku rasa,semua yang dia masak semua sedap2.Haaa korang layanla gambar2 ni yea...


























No comments:

Post a Comment

54488-75-CA366FBA8A8ACA8613E3188E83469495