Tuesday, April 19, 2011

Dentist 0h Dentist

Aduss sakit gigi.Kesakitan yang tak tertahan lagi.huhuhu.Tampalan sudah retak,so gigi gusi gue berdarah.Apa lagi,dengan tekad dihati,dlm kul 0915 gue drive ke Klinik Kesihatan Tangling.Alaaa yang dekat2 dengan Bird Park tu.hehehe.Inilah 1st time gue drive ke sana.Selalunya driver yang hantar.Disebabkan gue dah tak tahan,gue drive sendirik g sana.Gue tawakal saja pada Allah Taala supaya selamat sampai dan selamat menjalani rawatan gigi.Gue ni penakut siket kalu bab2 kena jumpa itu doktor gigi.hehehehe.Wah,sesampai kat sana gue tgk tak ramai org.Syukur alhamdulilah sb tak payah nak tunggu lama2.No giliran gue 7018.Doktor yg merawat gue tu nama dia Dr.Sheena.Mujur dia repair gigi gue tu dgn berhemah.So,takde la rasa sakit sgt mcm biasa.Selamat2.Sebenarnya ada 2 gigi yang nak tampal,tp hari ni boleh buat 1 saja.Yang lagi 1 tu dia buat tampalan sementara.Kena buat next appoinment.Dah settle kat klinik gigi,gue pergi pulak kat Klinik Ibu & Anak.Niat dihati,saja2 nak p tanya.Nurse tu kata,bila dah tahu je dah pregnent,kena bukak buku.Maksud dia,dah kena daftar lah.Gue apa lagi,daftar terus.Maleh nak pikir2 dah.Lagipun kat situ tak ramai org.Tak payah tunggu lama2.Alhamdulilah.Nurse tu bagi gue folic acid,suh makan.Dia bagi sekali tarikh appoinment.Peh settle 2 perkara.Bagi gue,kesihatan lagi penting dari kerja.Next appoinment kena bawak:
1) salinan ic suami+isteri
2) salinan kad nikah
Wah cukup senang.Kanda,nanti bagi sama dinda yea e2 photostat ic.huhuhu.Tetiba je gue tergelak jap.Masa gue tgh berjalan untuk ke Klinik Gigi tu kan,ada pesakit tegur gue.Dia ingatkan gue doktor.hahaha.Adeh la,gue pon sakit daa mau pegi jumpa doktor.Buleh menyamar jadi doktor neh.hahahaha.Masa skolah2 dulu,mmg bercita-cita mau jadi doktor...tp sekarang jd doktor lain.hahaha.

                   Gambar: Dentist+Pesakit 

Gambar:Gigi+Gusi Sihat

Gambar: Asid Folik

2 comments:

54488-75-CA366FBA8A8ACA8613E3188E83469495